söndag 19 juli 2015

Is this life and are you happy?

Vissa dagar. Vissa kvällar. När man råkar stanna upp i sin vardag för att fråga sig "vad fan håller jag på med?". En sån kväll har jag nu. Är det här livet? Är det verkligen värt det? Uppenbarligen är det ju livet. Uppenbarligen är det ju såhär det ska vara. Men jag förstår inte vad meningen med det är. Vem gör vi avtryck på? Eventuella barn? Som i sin tur gör avtryck på sina barn? Om man inte får barn då? Jag kollar på folk i min vardag, mina kollegor, mina vänner, mina grannar, min familj. Alla gör de samma saker. Jobbar på ett jobb de trivs sådär med. Har ett förhållande de är osäkra på (det har nog bara hälften förresten). Men de fortsätter och gör det som förväntas av dem. Jag kollar på mig själv. Jag gör inte det som förväntades av mig. Men jag följer normen. Jag har en universitetsexamen - fancy. Jag har en egen lägenhet, jobb, katt, jag betalar hyran den 25:e varje månad. Jag tvättar, städar, håller ordning i hemmet. Jag har ett sparkonto. Jag är så jävla normal och så jävla mycket vanilj att jag mår illa. Vad fan, är det här verkligen LIVET? Vad är MENINGEN? Vi är alla bara del av ett äckligt stort hamsterhjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar